Pinterest Ads: Kto powinien reklamowa膰 si臋 na Pinterest?
Spis tre艣ci
Pinterest staje si臋 coraz bardziej popularny. Na platformie pojawiaj膮 si臋 nie tylko „zwykli” u偶ytkownicy, ale te偶 firmy, kt贸re chc膮 si臋 w ten spos贸b wypromowa膰. Mo偶liwo艣ci s膮 bardzo du偶e, zw艂aszcza, 偶e poza dzia艂aniami organicznymi warte uwagi s膮 tak偶e dzia艂ania p艂atne. Kto powinien zainteresowa膰 si臋 Pinterest Ads? O tym wi臋cej w tym artykule.
Co to jest Pinterest?
Pinterest jest dosy膰 unikaln膮 platform膮. Podobnie jak Google, Pinterest mo偶e dostarczy膰 nam odpowiedzi na nurtuj膮ce nas pytania, lecz nie w formie tekstu, tylko kreacji graficznych oraz film贸w. G艂贸wnym zadaniem Pinterest jest inspirowanie u偶ytkownik贸w do wprowadzania zmian w ich 偶yciu. Naturalnie inspirowa膰 mo偶emy prawie w ka偶dej dziedzinie naszego 偶ycia – mog膮 to by膰 pomys艂y zwi膮zane z mod膮, gotowaniem i przepisami, wystrojem wn臋trz i wiele wi臋cej. Wielka wirtualna tablica inspiracji to najlepsze zobrazowanie tego, czym jest Pinterest. Nigdzie nie znajdziemy wi臋cej pomys艂贸w na rozwi膮zanie naszych zagwozdek.
Statystyki Pinterest
Przed rozwa偶eniem dzia艂a艅 na tej platformie warto pomy艣le膰, czy znajdziemy tam odpowiadaj膮cych nam odbiorc贸w (jest to wa偶ne zar贸wno z perspektywy Pinterest Ads, jak i dzia艂a艅 organicznych, wi臋c sprawd藕 – Jak analizowa膰 grup臋 docelow膮, czyli kim s膮 Twoi odbiorcy?). Poni偶ej rozpiska danych demograficznych, potencjalnych zainteresowa艅 u偶ytkownik贸w oraz informacj臋 o tym, czy Pinterest jest w stanie dostarcza膰 nam klient贸w. Skupimy si臋 wy艂膮cznie na danych polskich u偶ytkownik贸w.
Pinterest – dane demograficzne
- Polski Pinterest w 2020 roku osi膮gn膮艂 3,7 miliona u偶ytkownik贸w.
- Pinterest jest kr贸lestwem kobiet, 86% u偶ytkownik贸w to kobiety.
- 47% u偶ytkownik贸w jest w wieku 25-34 lat.
- 46% sp臋dza na Pinterest co najmniej godzin臋 dziennie.
- 72% u偶ytkownik贸w sprawdza Pinterest kilka razy dziennie.
Pinterest – zainteresowania u偶ytkownik贸w
Polscy u偶ytkownicy szukaj膮 inspiracji w kategoriach w takich jak:
- Moda – Pinterest dostarczy nam inspiracje na ka偶d膮 por臋 roku i dla ka偶dej p艂ci. Niewa偶ne, jakiej cz臋艣ci garderoby szukamy, zawsze znajdziemy co艣 pomocnego. Sam cz臋sto szukam inspiracji na to, jak zbudowa膰 nowy zestaw ubra艅 bazuj膮c na pomys艂ach innych u偶ytkownik贸w.
- Gotowanie, przepisy, diety – wi臋kszo艣膰 inspiracji zabierze nas na fora gdzie znajdziemy przepisy, kt贸re mo偶emy samemu przygotowa膰. Je艣li prowadzimy restauracj臋, mo偶emy dzieli膰 si臋 zdj臋ciami naszych potraw i przyci膮ga膰 ruch do naszej restauracji. Je艣li stworzyli艣my w艂asny poradnik lub ksi膮偶k臋 z przepisami, mo偶emy j膮 promowa膰 poprzez udost臋pnianie potraw.
- Wystr贸j wn臋trz – zaprojektowanie wn臋trza mieszkania b膮d藕 domu mo偶e by膰 trudnym przedsi臋wzi臋ciem, szczeg贸lnie je艣li kto艣 robi to po raz pierwszy. Pinterest pomo偶e nam wybra膰 styl, meble oraz spos贸b ich ustawienia. Kiedy budowa艂em swoj膮 kuchni臋, nie mia艂em poj臋cia, jak najlepiej wykorzysta膰 dost臋pne miejsce. Pinterest zasugerowa艂 jak wszystko ustawi膰 i podsun膮艂 mi 艣liczny zestaw szafek z Leroy Merlin. Ka偶dy jest w stanie doceni膰 dobr膮 sugesti臋, w szczeg贸lno艣ci je艣li ta sugestia pomo偶e rozwi膮za膰 problem w relatywnie szybkim tempie.
- Pi臋kno – wszystko, co zwi膮zane z piel臋gnacj膮 oraz dbaniem o siebie. Do kategorii zaliczaj膮 si臋 us艂ugi fryzjerskie, manicure, pedicure, kosmetyki.
- Akcesoria/Gad偶ety – czasami nie wiemy czego mo偶emy potrzebowa膰, by usprawni膰 jaki艣 aspekt naszego 偶ycia. Innowacyjne gad偶ety cz臋sto pojawi膮 si臋 jako rekomendacje kiedy przegl膮damy Piny z nimi powi膮zane. Poszukiwania nowego biurka do pokoju mog膮 zako艅czy膰 si臋 znalezieniem super biurka, ale tak偶e innowacyjnego organizera do naszych dokument贸w.
- Sport/aktywno艣膰 fizyczna – 87% u偶ytkownik贸w deklaruje aktywno艣膰 fizyczn膮.
Naturalnie Pinterest nie zamyka si臋 tylko w kategoriach, kt贸re om贸wili艣my. Jeste艣my w stanie anga偶owa膰 u偶ytkownik贸w we wszelakie tematy, cho膰 nie ka偶dy b臋dzie tak popularny, jak te wymienione powy偶ej.
Pinterest Ads, czyli czy Pinterest mo偶e sprzedawa膰?
Jak najbardziej! Podobnie jak Facebook Ads i Google Ads, Pinterest Ads r贸wnie偶 ma bardzo du偶y potencja艂. Naturalnie m贸wi臋 o p艂atnych reklam – mo偶emy co prawda anga偶owa膰 u偶ytkownik贸w platformy za pomoc膮 organicznych materia艂贸w, lecz dzia艂ania organiczne nie dadz膮 takich efekt贸w jak p艂atna reklama. Je艣li b臋dziemy dzia艂a膰 zgodnie z ide膮 Pinterest, czyli inspirowa膰 odbiorc贸w i dostarcza膰 im dobre pomys艂y na rozwi膮zanie problemu, mo偶emy by膰 pewni sprzeda偶y.
- 57% u偶ytkownik贸w kupuje produkty znalezione na Pinterest.
- 96% u偶ytkownik贸w realizuje znalezione pomys艂y.
- 98% pr贸buje nowych rzeczy, kt贸re pokaza艂 im Pinterest.
Kto powinien reklamowa膰 si臋 na Pinterest?
Nie jest to platforma dla wszystkich typ贸w przedsi臋biorstw. Por贸wnuj膮c do Google Ads, Google jest w stanie wsp贸艂pracowa膰 praktycznie ze wszystkim. Pinterest, mimo 偶e te偶 jest wyszukiwark膮, nie nadaje si臋 do wszystkiego. Wracaj膮c do statystyk, Pinterest jest kr贸lestwem kobiet, wi臋c je艣li nasza bran偶a anga偶uje g艂贸wnie kobiety, to dobrze trafili艣my. Teraz o tym, co chcemy sprzedawa膰 – je艣li nie jeste艣my w stanie prezentowa膰 naszego produktu lub us艂ugi za pomoc膮 kreacji graficznych lub film贸w, to niestety nie dopasujemy si臋 do wymaga艅 spo艂eczno艣ci Pinterest. W贸wczas ani Pinterest Ads, ani dzia艂ania organiczne nie przynios膮 efekt贸w.
Teraz troch臋 o przedsi臋biorstwach, kt贸re naszym zdaniem powinny dzia艂a膰 na Pinterest:
- Beaty – wszystkie dziedziny zwi膮zane z pi臋knem i dbaniem o urod臋.
- Meble – szafki, szafy, 艂贸偶ka i wszelkiego rodzaju aran偶acje, pokazuj膮ce jak mo偶e wygl膮da膰 nasz pok贸j.
- Akcesoria wystroju – wszelkie upi臋kszacze dla naszych pomieszcze艅, handmade, obrazy, tapety, fototapety i wiele innych.
- Moda damska oraz m臋ska – prezentowanie u偶ytkownikom kreacji i tego, jak mog膮 wygl膮da膰 z danym zestawem sprzedawanych przez nas ubra艅. Marketing internetowy w branz虈y fashion jest bardzo wa偶ny, o czym pisali艣my TUTAJ.
- Akcesoria – podobnie jak przy elementach odzie偶y, s膮 to wszystkie zestawy lub pojedyncze akcesoria, kt贸re mog膮 wzbogaci膰 nasz wygl膮d. Zegarki, bransoletki, kolczyki, okulary itd.
- Gastronomia – reklamowanie potraw zawartych w naszych poradnikach/ksi膮偶kach kulinarnych lub pokazywanie potrawy z menu naszej restauracji i 艣ci膮ganie ruchu do naszej do lokalizacji.
- Sport, trening, aktywno艣膰 fizyczna – wszystko, co zwi膮zane ze sportem, poczynaj膮c od infografik z poprawn膮 pozycj膮 podczas podnoszenia ci臋偶ar贸w, gad偶et贸w do rower贸w, plan贸w 偶ywieniowych czy plan贸w treningowych. Jest to bardzo rozbudowana kategoria, kr贸luj膮 tutaj narz臋dzia do treningu w domu i poradniki trening贸w.
- Szeroko poj臋te narz臋dzia – kategoria tyczy si臋 wielu bran偶 i produkt贸w, mog膮 to by膰 innowacyjne segregatory, kt贸re zrewolucjonizuj膮 nasz膮 organizacj臋 dokument贸w w biurze, lub laser do mierzenia odleg艂o艣ci dla osoby pracuj膮cej w budowlance. Je艣li posiadamy innowacyjne narz臋dzie, kt贸re jest w stanie usprawni膰 czyj膮艣 prac臋 to warto rozwa偶y膰 Pinterest.
- Mockup鈥檡 (prototypy) – pomys艂 dla dostawc贸w rozwi膮za艅 multimedialnych. Je艣li przyk艂adowo produkujemy strony internetowe mo偶emy tworzy膰 reklam臋 naszych lepszych stron w formie mockup’u dla os贸b, kt贸re szukaj膮 inspiracji.
- Tatua偶e – pomys艂贸w na tatua偶 jest mn贸stwo, dlatego u偶ytkownik Pinterest doceni sugestie, jak m贸g艂by wygl膮da膰 jego tatua偶.
- Motoryzacja – samochody i motocykle to drogie inwestycje, dlatego chcemy wybra膰 jak najlepszy model, by s艂u偶y艂 nam na lata. Wygl膮d gra du偶膮 rol臋 dlatego warto pokaza膰, jak mo偶e wygl膮da膰 nasz przysz艂y samoch贸d. Tu nie ko艅cz膮 si臋 mo偶liwo艣ci platformy. Nie zapominajmy o foliach samochodowych, lakiernictwie czy handlu cz臋艣ciami, takimi jak dro偶sze sportowe felgi.
- Ogr贸d, kwiaty – mo偶na si臋 dowiedzie膰 jak zaprojektowa膰 ogr贸d i jaka kombinacja kwiat贸w b臋dzie razem wsp贸艂gra膰. Oczywi艣cie do kategorii wchodz膮 te偶 narz臋dzia usprawniaj膮ce nasz膮 prac臋.
Podsumowanie
Pinterest z roku na rok zyskuje na popularno艣ci w Polsce. Idea tej platformy jest jedyna w swoim rodzaju – dostarcza odpowiedzi na pytania w formie kreacji graficznych lub wideo. Je艣li nasz produkt lub us艂uga mog膮 zosta膰 zaprezentowane jako inspiruj膮ce pomys艂y, to mo偶emy spr贸bowa膰 naszych si艂 w 艣wiecie Pinterest. O dzia艂aniach na Pinterest pisali艣my w tym artykule: KLIK. Zawiera on mn贸stwo przydatnej wiedzy o tym, jak zorganizowa膰 swoje dzia艂ania na tej platformie. Koniecznie dajcie zna膰, czy korzystacie z tej platformy. Skupiacie si臋 na dzia艂aniach organicznych czy wolicie Pinterest Ads?
P.S. 殴r贸d艂a, z kt贸rych korzysta艂em, a kt贸re mog膮 Ci臋 zainteresowa膰, znajdziesz TU i TU.