Co nowego w mediach społecznościowych? Luty 2021
Spis treści
Luty nie zachwycił obfitością w mediach społecznościowych. Pojawiło się kilka nowości od Facebooka, Instagrama i LinkedIna, a także kilku innych platform. Jest też sporo planów i testów. Co wprowadzają portale społecznościowe? Przekonajcie się!
Media społecznościowe to dla większości osób przede wszystkim Facebook, a platforma pracuje właśnie nad kolejną aplikacją. Super ma umożliwiać twórcom tworzenie interaktywnych wydarzeń na żywo. Widzowie mogą zapisywać się na wybrane wydarzenia i uczestniczyć w nich nie tylko słuchając, ale także dając napiwki czy pokazując się na ekranie obok twórcy. Można też zadać pytanie i zrobić sobie selfie, a co więcej, mówi się także, że twórcy będą mogli sprzedawać swoje produkty podczas streamów.
Prace nad aplikacją trwają już od grudnia, teraz jednak przeszła do fazy testów i zostało udostępnione jej demo. To dopiero wczesne fazy powstawania produktu, ale już widać, że aplikacja może stworzyć poważne zagrożenie dla konkurencji, szczególnie jeśli będzie w niej możliwość integracji z Facebookiem.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/
Facebook pracuje również nad tym, aby użytkownicy nie rezygnowali z niego na rzecz innych aplikacji, np. TikToka. Już w grudniu pojawiły się wzmianki o tym, że Reels będą mogły być udostępniane na Facebooku (więcej o tym tutaj). Umożliwi to twórcom uzyskanie znacznie lepszych zasięgów, filmiki mają wyświetlać się jako proponowane, zgodnie z preferencjami użytkowników.
W lutym opcja ta została udostępniona poszczególnym użytkownikom. Żeby z niej skorzystać nie trzeba mieć konta na Facebooku, ponieważ filmy będą powiązane z kontem w Instagramie.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/
Facebook News pojawił się w Wielkiej Brytanii. To specjalna zakładka zbierająca wiadomości z setek mediów krajowych, lokalnych i lifestylowych. W tym celu Facebook nawiązał współpracę z takimi mediami, jak Telegraph Media Group, The Guardian czy Vogue. Brytyjczycy mają teraz możliwość przeglądania najświeższych wiadomości dostosowanych do ich preferencji, z podziałem na kategorie oraz z kontrolkami, aby umożliwiać użytkownikom decyzje, które treści chcą widzieć, a które nie.
Źródło: https://about.fb.com/news/2021/01/new-destination-for-news-in-the-uk/
Z kolei w Australii rząd mocno ograniczył informacyjne możliwości Facebooka. Zmiany prawne zablokowały pracę nad udostępnieniem tam Facebook News i ograniczyły możliwości związane z wiadomościami australijskim twórcom i użytkownikom. Po kilku dniach okazało się jednak, że Facebook doszedł do porozumienia z rządem i funkcje zostaną przywrócone.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzycie na stronę Facebooka:
Źródło: https://about.fb.com/news/2021/02/changes-to-sharing-and-viewing-news-on-facebook-in-australia/
Pojawiają się informacje, że Instagram pracuje nad zmianą sposobu przeglądania Stories. Media społecznościowe umożliwiają wertykalne przeglądanie treści i jest to dostępne w większości aplikacji – w ten sposób przeglądamy feed na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Właśnie dlatego wprowadzona ma być nowa funkcja, dzięki której nawigacja po Insta Stories byłaby pionowa, czyli bardziej instynktowna dla użytkowników aplikacji mobilnych. Według doniesień, poprzednie i kolejne relacje byłyby wtedy widoczne po przesunięciu palcem w górę lub w dół.
Źródło: https://socialpress.pl/2021/02/instagram-zmieni-sposob-przegladania-stories?
W odpowiedzi na prośby użytkowników Instagram wprowadził nową opcję – ostatnio usunięte. Dzięki niej możliwe będzie zarządzanie usuniętymi treściami i przywracanie ich.
Jak to działa? Wszystko, co zdecydujecie się usunąć z profilu, trafi bezpośrednio do folderu “ostatnio usunięte”. Usunięte relacje, które nie znajdują się w archiwum, pozostaną w folderze przez maksymalnie 24 godziny. Cała reszta zostanie automatycznie usunięta 30 dni później. Z poziomu folderu możliwe będzie przywrócenie treści lub jej trwałe usunięcie.
Funkcja ma także bardziej chronić konto przed atakami hakerów, którzy często usuwają treści z profilu. Aby utrudnić im trwałe usunięcie materiałów z folderu, przed wykonaniem jakiejkolwiek czynności związanej z ostatnio usuniętymi, platforma będzie wymagała sprawdzenia, czy użytkownik jest właścicielem konta.
Źródło: https://about.instagram.com/blog/announcements/launch-of-ig-recently-deleted-media-folder oraz https://about.fb.com/news/2021/02/reducing-political-content-in-news-feed/
LinkedIn to najpopularniejsza platforma dla biznesów, a teraz chcą to jeszcze bardziej rozwijać, szczególnie ze względu na wzrost znaczenia platformy i pracy zdalnej w czasach pandemii. Dlatego planowane jest wprowadzenie platformy dla freelancerów, która miałaby ułatwić łączenie ich ze zleceniodawcami.
Wprowadzenie platformy planowane jest na jesień. Ma ona obejmować nie tylko wyszukiwanie specjalistów, ale także przekazywanie im zleceń, finalizowanie transakcji i płatności.
Szukacie na LinkedInie profesjonalnych treści i możliwości rozwoju w swojej branży? Już niedługo będzie ich jeszcze więcej. Platforma buduje zespół specjalistów i menedżerów, którzy zajmą się rozwojem oryginalnych treści – artykułów, postów, filmów oraz wspieraniem twórców w zamieszczaniu przez nich materiałów.
Obecnie prowadzona jest rekrutacja do zespołu. Członkowie mają być zarówno użytkownikami LinkedIna, jak i być z zewnątrz serwisu.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/linkedin-oryginalne-trescie-zespol-do-wspierania-tworcow?
Inne media
Clubhouse
Mimo, że media społecznościowe wzbogaciły się o tę nową aplikację już rok temu, wspominamy o niej dopiero teraz. Chodzi oczywiście o Clubhouse, który ostatnio stał się bardzo popularny. To zupełnie inny format platformy społecznościowej, ponieważ jest ona głosowa – opiera się na rozmowach, przez co jest porównywany do podcastu dostępnego w każdej chwili.
Aplikacja zyskała miano ekskluzywnej. z uwagi na osobistości, które do niej dołączyły i z którymi użytkownicy mają możliwość prowadzenia rozmowy. Ale to nie wszystko! Na prestiż portalu wpływa także to, że nie każdy może do niego dołączyć. Po pierwsze, musimy być posiadaczem iPhone’a, ponieważ aplikacja jest obecnie dostępna tylko na system iOS. Drugi warunek, to posiadanie zaproszenia, wysłanego na numer telefonu od obecnego członka Clubhouse. A każdy użytkownik domyślnie może wysłać tylko dwa takie zaproszenia. Ich liczba zwiększa się, jeśli użytkownik wykazuje się wyjątkową aktywnością.
Zakładając profil możemy wybrać, jakie tematy nas interesują, a to wpływa na treści, które będą wyświetlały się jako proponowane. Jeśli zdecydujemy się dołączyć do pokoju, mamy dwie opcje – możemy pozostać cichym słuchaczem lub włączyć się do dyskusji (na zaproszenie moderatora lub poprzez machanie łapką). Każdy może także utworzyć własny pokój i decydować o temacie rozmowy oraz o tym, kto oprócz nas będzie speakerem czy moderatorem.
Jesteście już członkami Clubhouse? Sądzicie, że to będzie rewolucja wśród mediów społecznościowych?
Źródło: https://morebananas.pl/blog/nowa-aplikacja-spolecznosciowa-clubhouse?
Twitter oficjalnie rozpoczął testy prywatnych czatów głosowych. Próbne wersje zostały już uruchomione w Japonii, Indiach i Brazylii. Ta prosta funkcja umożliwia nagranie wypowiedzi i wysłanie jej do innego użytkownika. Nagranie, tak jak głosowy tweet, może trwać do 140 sekund.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-live-test-of-voice-recordings-in-dms/595224/
To już wszystko, co mamy dla Was na ten miesiąc. Co sądzicie o lutowych nowościach? Która wydaje Wam się najbardziej przydatna? Dajcie znać w komentarzu.
A my zbieramy już pierwsze nowości z marca. Do zobaczenia za miesiąc!