Infografiki – dlaczego warto z nich korzystać?
Spis treści
Czy wiesz, że infografiki są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym? Atrakcyjne i przyciągające wzrok grafiki to świetny sposób, aby zainteresować odbiorców.
Infografiki w komunikacji
Infografiki łączą faktyczne dane z atrakcyjnym projektem graficznym. To, co zwykle bywa suchymi i nudnymi liczbami, dzięki infografice może stać się atutem, który zwróci uwagę czytelnika. A to nie wszystko! Przedstawię Ci 4 zalety używania infografik.
1. Przyciągają wzrok
Ludzie uwielbiają, gdy informacje poparte są liczbami i statystykami, ale często giną one w natłoku tekstu i pozostają niezauważone. Infografiki są idealnym narzędziem do zebrania wielu danych w jeden, łatwy do zrozumienia format, który jest przekonujący i przyjemny dla oka. Twoi czytelnicy na pewno docenią taką formę przekazu i uznają ją za bardziej atrakcyjną i wiarygodną.
To, co sprawia, że informacje są bardziej przekonujące, jest zdolność do ich zrozumienia. Infografiki doskonale pomagają ludziom w syntezie danych. Oznacza to, że przekaz wizualny pomaga im szybko uzyskać potrzebne informacje, a to dodaje ogromną wartości do Twoich treści.
Ponadto, dzięki możliwości szybkiego wglądu do informacji, stają się one łatwiejsze do zapamiętania. Ten aspekt może wpłynąć na powrót odbiorcy do Twoich treści, a nawet na udostępnianie ich dalej.
2. Pokazują, że jesteś ekspertem
Połączenie statystyk z grafiką to jeden z lepszych sposobów, by zyskać w oczach czytelnika. Dzieląc się wiedzą za pomocą infografik, stawiasz się w pozycji eksperta i zwiększasz wiarygodność swojej marki. Z perspektywy odbiorcy przekazanie informacji w takiej formie wymaga czasu, wiedzy i umiejętności, których sami nie mieli przed skonsumowaniem Twoich treści.
Czytelnicy docenią nowo zdobytą wiedzę i zaufają Ci jako ekspertowi, a następnym razem, gdy będą szukać informacji, wrócą do Ciebie!
3. Generują odwiedziny na Twojej stronie/profilu społecznościowym
Jeśli Twoja infografika jest czytelna i atrakcyjna, w naturalny sposób zwiększy ruch w Twojej witrynie lub na profilu społecznościowym. Każde kliknięcie lub udostępnienie to kolejna osoba, która widzi Twoje treści, a obecnie ludzie są bardziej skłonni do udostępniania treści wizualnych.
Podobnie jak w przypadku większości elementów content marketingu, chodzi o to, co z nim robisz, jak go piszesz i gdzie go uspołeczniasz, co wpływa na jego zdolność do generowania większej liczby odwiedzających Twoje treści.
Podczas tworzenia infografiki upewnij się, że:
- odpowiadasz na potrzeby odbiorców (sprawdź, jak analizować grupę docelową, czyli kim są Twoi odbiorcy?),
- tworzysz ją z myślą o wyszukiwaniu,
- używasz właściwych słów kluczowych,
- znasz szczegółowe informacje o swoich odbiorcach i wiesz, w jaki sposób przekazać informacje, aby były czytelne.
Pamiętaj, że infografika powinna być dostosowana do miejsca, w którym ją publikujesz, ponieważ media społecznościowe, strony internetowe czy newslettery różnią się środowiskiem otaczającym infografiki. Od tego może zależeć, czy informacje, które chcesz przekazać, zostaną zauważone i zrozumiane.
4. Zwiększają świadomość marki
Jak wspomniałam, ludzie bardzo chętnie udostępniają infografiki, przez co wielu użytkowników będzie miało z nimi styczność. Jest to więc idealny sposób, aby dać im znać, że Twoja marka istnieje. Wystarczy, że projektując infografikę dodasz swoje logo – zajmie Ci to tylko chwilę, a możesz dzięki temu skutecznie wpłynąć na rozpoznawalność Twojej marki.
Przygotowanie estetycznej infografiki nie zajmie Ci dużo czasu, a może przynieść wiele korzyści. Zacznij od zaprojektowania jednej i sprawdź, jak zareagują na nią Twoi odbiorcy. Efekty mogą Cię zaskoczyć, więc zachęcamy do eksperymentowania!