Real-time marketing — sprawdź, do czego służy i jak go tworzyć!
Real-time marketing to jeden z najbardziej oryginalnych, ale i również często stosowanych sposobów marketingowych przez największe marki na rynku. Marketing czasu rzeczywistego to też świetny sposób, aby zainteresować odbiorców naszymi treściami, ofertą czy marką oraz zrobić to w sposób efektywny. Poniżej prezentujemy, czym jest Real-time marketing, do czego służy oraz jak stworzyć reklamę w takim stylu.
Czym jest Real-time marketing?
Real-time marketing to marketing czasu rzeczywistego, w którym wykorzystujemy aktualne wydarzenia lub trendy, aby “zaistnieć” na rynku oraz przyciągnąć odbiorców. Jest to jeden ze sposobów na zaangażowanie odbiorców. Opiera się on zatem na bardzo szybkim wykorzystaniu danego — niecodziennego go lub szeroko komentowanego wydarzenia oraz rozprzestrzenianiu go wśród jak największej ilości osób np. viralowo. Ten rodzaj marketingu może również wykorzystywać np. obecne trendy lub modę czy konkretne zjawisko.
Kluczem do sukcesu w przypadku Real-time marketingu jest nawiązanie do niecodziennego wydarzenia, które miało miejsce bardzo krótko przed wyemitowaniem reklamy. Mogą to być wydarzenia kulturalne, społeczne, sportowe i jakiekolwiek inne. Muszą być również szeroko dostępne i komentowane. Dzięki temu odbiorcy bardzo szybko zainteresują się naszą reklamą, jeśli zorientują się, że jest nawiązaniem do realnego wydarzenia. Ciekawość i chęć sprawdzenia aktualnych danych sprawia, że wiele osób bardzo wnikliwie przygląda się takiej reklamie, co jest największym jej plusem.
Do czego służy Real-time marketing?
Real-time marketing służy do przyciągania potencjalnych klientów i odbiorców ciekawą i aktualną treścią, która jest w przystępnej formie. Dzięki oryginalnej formie reklamy oraz wykorzystaniu w niej najnowszych trendów czy zdarzeń ma ona zainteresować odbiorców znacznie lepiej niż standardowe — dobrze znane hasła reklamowe, spoty czy promocje. Real-time marketing to również spełnienie wymogów internautów i odbiorców, którzy coraz częściej wymagają dostarczania im aktualnych i najświeższych danych. Dzięki Real-time marketingowi możemy połączyć promocje z takim wymogiem i skutecznie zainteresować odbiorcę reklamy.
Real-time marketing to też większe zaangażowanie, jakie ma towarzyszyć samej reklamie, która ma oryginalną formę. Reklamy w takim stylu są dużo dłużej i wnikliwiej oglądane. Mają lepszy odbiór wśród widzów, którzy twierdzą, że reklama jest atrakcyjna i interesująca.
Jak uruchomić i wprowadzić RTM? Jak stworzyć taki materiał?
Jeśli wybraliśmy tę opcję marketingu, warto zapoznać się z tym, jak uruchomić go i rozpocząć działania marketingowe w tym stylu. Aby stworzyć materiał real-time marketingowy, pierwszym i zdecydowanie najważniejszym krokiem jest monitorowanie aktualnych wydarzeń. To właśnie na ich podstawie musimy wybrać te, które będą najbardziej niecodzienne lub najbardziej komentowane w społeczeństwie. Jeśli zaistnieje dane wydarzenie, które “obiegnie świat”, powinniśmy je jak najszybciej wykorzystać do stworzenia naszej reklamy.
Dobrym przykładem Real-time marketingu jest np. nawiązanie do wysokich temperatur tego lata w całej Polsce i taka oto grafika firmy Tefal – producenta m.in. patelni – zamieszczona w mediach społecznościowych.
W innym artykule zebraliśmy więcej ciekawych przykładów real-time marketingu.
Jeśli wybierzemy już dane wydarzenie, kolejnym krokiem będzie wybór odpowiedniej formy. Reklama w stylu Real-time marketingu może mieć różne oblicza. Może być to np. post, grafika, promocja ofertowa, materiał video czy inna forma contentu. Ważne jest, aby dało się łatwo i szybko udostępniać dany materiał i by zyskał on wiele takich udostępnień.
Real- time marketing wymaga czujności i ciągłej obserwacji tego co dzieje się w Internecie i nie tylko – warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy będą nad tym czuwać. Rozpoczynasz przygodę z real-time marketingiem lub dopiero o tym myślisz? Skontaktuj się z naszym doradcą już teraz!