Case Study Wsp贸艂praca z Al.Capone w zakresie komunikacji w Social Mediach
Klient
Sie膰 sklep贸w z alkoholem z ca艂ego 艣wiata nastawionych na Klienta, doradztwo i szeroki asortyment.
Cele
Opracowanie strategii komunikacji, prowadzenie ongoingowej komunikacji w mediach spo艂eczno艣ciowych, rozszerzenie grupy fan贸w, aktywizacja odbiorc贸w, wzmocnienie wizerunku marki.
Kana艂y
Jakie by艂y potrzeby Klienta?
Z Al.Capone wsp贸艂pracujemy ju偶 od pocz膮tku 2020 roku. Klient zg艂osi艂 si臋 do nas z potrzeb膮 opracowania sp贸jnej wizji komunikacji w mediach spo艂eczno艣ciowych. Po przeanalizowaniu charakteru marki, zdefiniowaniu grup docelowych oraz okre艣leniu cel贸w, wybrali艣my trzy kana艂y komunikacji: Facebook, Instagram i LinkedIn. Stworzyli艣my plan komunikacji na ka偶dy z nich, tak 偶eby ka偶dy mia艂 nieco inny charakter, a tre艣ci trafia艂y do r贸偶nych grup docelowych. Planowane publikacje s膮 stale aktualizowane i dopasowywane do bie偶膮cych potrzeb odbiorc贸w. Prowadzone dzia艂ania owocuj膮 sta艂ymi miesi臋cznymi wzrostami, osi膮gamy coraz lepsze wyniki, zyskujemy coraz wi臋ksz膮 grup臋 fan贸w oraz zwi臋kszamy procent tych aktywnych, zaanga偶owanych w publikowane tre艣ci.
Jakie dzia艂ania przeprowadzili艣my?
Facebook skupia si臋 na nieszablonowym, atrakcyjnym wizualnie przedstawieniu oferty Klienta. Oferta przedstawiana jest za pomoc膮 post贸w produktowych opartych na szablonie graficznym bardzo kojarzonym ju偶 z mark膮. Kreacje produktowe wci膮偶 ewoluuj膮, jednak niezmienne pozosta艂y charakterystyczny, du偶y font i gra s艂贸w, kt贸re s膮 znakami rozpoznawczymi profilu.
Istotnym celem kana艂u jest tak偶e wzmacnianie wizerunku marki jako specjalisty w bran偶y alkoholowej. W postach produktowych cz臋sto zamieszczane s膮 specjalistyczne informacje o trunkach, a dodatkowo powsta艂 cykl ciekawostek i zagadek, w kt贸rym fani mog膮 sprawdzi膰 swoj膮 wiedz臋 na temat alkoholi oraz cykl z przepisami na koktajle. Ponadto na profilu nie brakuje element贸w rozrywkowych, kt贸re nieroz艂膮cznie wi膮偶膮 si臋 z budowaniem zaanga偶owanej spo艂eczno艣ci fan贸w. Na profilu regularnie publikowane s膮 zabawy aktywizuj膮ce odbiorc贸w oraz posty nawi膮zuj膮ce do bie偶膮cych wydarze艅 na 艣wiecie i popkulturowych.
Wszystkie formaty publikowanych tre艣ci s膮 pozytywnie odbierane przez fan贸w, kt贸rzy ch臋tnie anga偶uj膮 si臋 w zabawy, komentuj膮 i wymieniaj膮 opinie na temat trunk贸w, dzi臋ki czemu realizujemy zak艂adane cele dla kana艂u.聽聽
Instagram to kana艂 wizerunkowy, w kt贸rym r贸wnie偶 prezentowana jest oferta Klienta. Na tym kanale wybieramy jednak formaty inne ni偶 na Facebooku. Tutaj podstaw膮 s膮 rzeczywiste zdj臋cia produkt贸w oraz lifestylowe, uk艂adane na feedzie w taki spos贸b, aby by艂 on wizualnie przyjazny dla oka odbiorcy. Fotografie wykonywane s膮 przez dedykowany zesp贸艂 w agencji, kt贸ry zajmuje si臋 kwesti膮 aran偶acji, kolorystyki, dodatk贸w zgodnie z obowi膮zuj膮cymi trendami, jako priorytet stawiaj膮c estetyk臋 wykonania. Jednym z za艂o偶e艅 prowadzenia dzia艂a艅 na Instagramie by艂o r贸wnie偶 wykorzystanie User Generated Content. Regularnie publikowane s膮 zdj臋cia i relacje tworzone przez fan贸w.
Odbiorcy aktywizowani s膮 g艂贸wnie w relacjach, w kt贸rych pojawiaj膮 si臋 ankiety, quizy czy pytania otwarte. Nasz zakres wsp贸艂pracy obejmuje tak偶e tworzenie materia艂贸w wideo, a do tre艣ci publikowanych na profilu do艂膮czy艂y r贸wnie偶 rolki. Na Instagramie stawiamy na naturalno艣膰 i codzienno艣膰, tworz膮c spo艂eczno艣膰 koneser贸w i ludzi czerpi膮cych przyjemno艣膰 z poznawania nowych smak贸w.
Komunikacja na LinkedInie jest prowadzona w spos贸b bardziej sformalizowany. Ze wzgl臋du na to, 偶e Al.Capone to sie膰 franczyzowa, na tym kanale komunikacja ma charakter biznesowy, a jej g艂贸wnym celem jest dotarcie do potencjalnych franczyzobiorc贸w. Na LinkedInie publikacje opieramy na danych z raport贸w bran偶owych, przedstawiamy tak偶e informacje o wsp贸艂pracy B2B oraz jej korzy艣ciach. W dzia艂aniach komunikacyjnych wprowadzili艣my r贸wnie偶 elementy personal brandingu i prezentacji zar贸wno zespo艂u Al.Capone, jak i sylwetek franczyzobiorc贸w z nimi wsp贸艂pracuj膮cych.
Kluczem do sukcesu tej wsp贸艂pracy jest obustronna otwarto艣膰 na wzajemne pomys艂y, wsp贸lne burze m贸zg贸w i regularne feedbacki. Al.Capone daje nam du偶o mo偶liwo艣ci i przestrzeni do dzia艂ania, wspieraj膮c nasz膮 kreatywno艣膰, a dzi臋ki temu r贸wnie偶 r贸偶norodno艣膰 publikowanych tre艣ci. Jednocze艣nie Klient zawsze mo偶e liczy膰 na wsparcie kreatywne i realizacj臋 wszystkich dodatkowych zada艅 na najwy偶szym poziomie.