Co trzeba wiedzieć o User Generated Content?
Content is king – hasło to słyszał każdy marketingowiec, a jego prawdziwość potwierdzają liczby. Do sieci co minutę trafia ok. 900 000 postów na Facebooku, 50 000 zdjęć na Instagrama, 72 godziny materiałów video na YouTube. Wśród treści znajdują się zarówno te tworzone przez firmy, jak i ich klientów. Nowy trend w e-marketingu zachęca do wykorzystywania treści wytworzonych przez użytkowników Internetu do promocji i reklamy. Zobacz, jak działa User Generated Content i jak go stosować?
Czym jest User Generated Content?
User Generated Content (UGC) to najprościej mówiąc, content tworzony przez zwykłych użytkowników Internetu (nie profesjonalistów np. dziennikarzy), związany z daną marką lub stroną www. Przykładem UGC mogą być zdjęcia, gify lub filmy z produktami marki, opinie i recenzje czy oznaczenia treści dedykowanymi hasztagami.
Dobre rozwiązanie dla wszystkich
User Generated Content generuje wiele zalet dla firm. Dzięki niemu mogą budować wiarygodność swojego brandu. Wynika to z faktu, że treści pochodzące od zwykłych użytkowników zazwyczaj nie są sponsorowane. Tym samym budzą zdecydowanie większe zaufanie do marki i opinii o niej. Nawet influencerom nie pozostaje nic innego jak opiniowanie otrzymanych produktów zgodnie z prawdą i ze swoim zdaniem. Wykrycie fałszu grozi szybką utratą obserwatorów i siły wpływu.
UGC jest niejako dowodem społecznym, że produkty spod danej marki są polecane przez innych. Ten rodzaj contentu potrafi skutecznie zachęcić do zakupu, zwiększa zaangażowanie społeczności i wpływa na wzrost rozpoznawalności. Z kolei koszty wprowadzenia UGC do komunikacji firmy są zazwyczaj bardzo niskie, a co za tym idzie mogą korzystać z niego nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale i mikro oraz małe biznesy.
Jak zachęcić klientów do tworzenia UGC?
Zyski z User Generated Content czerpać można, stawiając na kilka prostych zasad. Idealnym sposobem do zaangażowania odbiorców w tworzenie contentu jest np. stworzenie ciekawego wydarzenia opartego na grywalizacji, organizacja konkursów, oferowanie gratisów/rabatów za podzielenie się contentem/opiniami dotyczącymi produktu, rozpoczęcie współpracy z influencerami lub liderami opinii. Na naszym blogu znajdziesz cały artykuł mówiący o tym jak zaangażować swoich odbiorców – kliknij tutaj.
A jeśli nie prowadzisz kampanii nastawionej na pozyskanie UGC, wystarczy śledzić wzmianki na temat marki w sieci. Mogą to być np. publikacje na blogu, w których ktoś pozytywnie ocenia Twój produkt lub posty w social mediach z oznaczeniem Twojego brandu. Szukasz więcej inspiracji?
Dobre praktyki i pomysły w zakresie User Generated Content możesz podpatrzeć u największych marek. UGC stosują takie marki jak Coca-Cola, Pepsi, Nutella, GoPro, Somersby, Rossmann.
Nie wiesz jak wdrożyć to w swojej firmie lub chcesz dowiedzieć się więcej o szczegółach? Skontaktuj się z naszym doradcą i umów spotkanie.