Prowadzenie bloga firmowego – 15 pomysłów na artykuły!
Spis treści
Prowadzenie bloga firmowego nie uda się bez odpowiedniego contentu. Publikowanie wartościowych treści to klucz do sukcesu, jednak bywa, że pomysłów na wpisy brak. Jeśli więc walczysz z brakiem weny, skorzystaj z tych 15 inspiracji!
Nowości z branży
Jeśli w Twojej branży dużo się dzieje, wykorzystaj to i stwórz na ten temat artykuł. Może się wydawać, że bez sensu powielać treści, które zostały już opublikowane na innych portalach, ale pamiętaj – Twoi odbiorcy niekoniecznie śledzą wszystkie strony w Internecie i są na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, więc być może To właśnie Twój blog będzie dla nich głównym źródłem informacji.
Przykład: Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2021
Rozwiązywanie problemów
Jako specjalista z branży, na pewno w swojej codziennej pracy zmagasz się z wieloma problemami, np. technicznymi. Nie jesteś w tym sam! Wiele osób również boryka się z tym co Ty, więc jeśli znasz sprawdzone rozwiązanie danego problemu, podziel się nim z Twoimi czytelnikami. Gwarantujemy, że będą Ci za to bardzo wdzięczni.
Przykład: Odrzucona reklama Google ADS – co zrobić?
Poradniki
To kolejne artykuły z cyklu dzielenia się wiedzą. Merytoryczny poradnik, przepełniony praktycznymi wskazówkami i poradami, to prawdziwy skarb, którego poszukuje wiele osób. Tego typu artykuły są też świetne do promowania bloga, pozyskiwania nowych odbiorców i budowania wizerunku eksperta.
Przykład: Jak skutecznie połączyć marketing i sprzedaż w firmie?, Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik Facebook Ads dla przedsiębiorców
Wydarzenia branżowe
Ty lub Twój zespół uczestniczyliście ostatnio w wydarzeniu branżowym? Dowiedzieliście się czegoś ciekawego lub chcecie podzielić się swoją opinią na temat organizacji albo wystąpień prelegentów? Napiszcie o tym na blogu!
Przykład: Golden Marketing Conference 2021 – przeżyjmy to jeszcze raz!
Rankingi
Subiektywne rankingi świetnie sprawdzają się jako artykuły na bloga firmowego. W ramach tekstu możesz przybliżyć czytelnikom swój punkt widzenia, podzielić się opinią i zachęcić ich do dyskusji.
Przykład: Najlepsze świąteczne kampanie 2019. Co chcą nam przekazać marki?
Słowniczek branżowy
Pamiętaj, że większość Twoich odbiorców/klientów może nie mieć tak specjalistycznej wiedzy, jak Ty . Przez to wiele pojęć brzmi dla nich obco. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby pomóc im zrozumieć branżę właśnie za pomocą wpisów na blogu. Plusem takiego rozwiązania jest możliwość przesyłania ich zainteresowanym osobom w dowolnym momencie i bez opisywania wszystkiego za każdym razem od początku – dla Ciebie to duża oszczędność czasu, a dla czytelników niezastąpiona pomoc!
Przykład: Co to jest Double Opt-in i czy warto z niego korzystać?, Responsywność strony WWW – co to jest strona responsywna?
Jak wygląda Twoja branża?
Pokaż, jak wygląda Twoja praca “od środka”. Może to zaciekawić Twoich odbiorców, a także pomóc osobom, które rozważają taką samą ścieżkę kariery.
Przykład: Jak wygląda praca w agencji marketingowej?, Kariera w marketingu. Różne ścieżki do osiągnięcia sukcesu zawodowego w marketingu
Artykuły na specjalne okazje
Wszelkiego rodzaju święta czy wydarzenia specjalne to świetna inspiracja. Pamiętaj jednak, że prowadzenie bloga firmowego powinno być spójne, dlatego pisz o tym, co faktycznie ma związek z Twoją branżą. W naszym przypadku istotne jest między innymi Black Friday.
Przykład: Kampanie w Google Ads na Black Friday – o czym należy pamiętać?, Skuteczne kampanie Facebook Ads na Black Friday – jak się przygotować?
Gotowe rozwiązania
Nie oszukujmy się – to, co najbardziej interesuje większość osób, to gotowe rozwiązania, które ułatwiają pracę i pozwalają zaoszczędzić czas. Warto raz na jakiś czas publikować artykuły w tym stylu.
Przykład: Jak pobrać faktury z Facebooka w 3 krokach?, 10 przykładów postów, które możesz opublikować na stronie na Facebooku
Aktualności
Wszystkie bieżące wydarzenia/informacje, które mogą przydać się Twoim czytelnikom, warto opublikować, a następnie udostępnić np. w social media.
Przykład: Jak złożyć deklarację IFT-2/2R za reklamy Facebook i Google?
Dedykowane porady
Tego typu artykuły są kierowane do konkretnej grupy odbiorców, czyli osób, których problem chcemy rozwiązać. Na naszym blogu publikujemy takie wpisy z dedykacją dla konkretnych branż, których przedstawiciele szukają sprawdzonych rozwiązań marketingowych.
Przykład: Marketing internetowy w branży fashion – o czym warto wiedzieć?, Reklama alkoholu – kiedy jest legalna i na co zwrócić uwagę?
Podsumowania
Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość publikowania podsumowań roku, kwartału, miesiąca – zarówno działań w Twojej firmie, jak i całej branży. Tak jak w przypadku rankingów, to również fajna okazja do podzielenia się swoimi przemyśleniami.
Przykład: Najważniejsze zmiany w social media w 2020 roku
Zrób to sam
Są to wpisy podobne do wspomnianych wyżej “gotowych rozwiązań”. Takie artykuły również pozwalają odbiorcom samodzielnie rozwiązać dany problem lub podjąć jakieś działanie bez pomocy specjalistów.
Przykład: Jak założyć konto Google Analytics w 2 krokach?, Czym jest wizytówka Google Moja Firma i jak ją założyć?
Narzędzia
Jeśli coś Ci się sprawdza, podziel się tym z innymi! Czasami jedno odpowiednie narzędzie potrafi zoptymalizować pracę i usprawnić procesy. Kto wie, może Twoi czytelnicy właśnie czegoś takiego szukają?
Przykład: Praca zdalna – wykorzystaj te narzędzia i popraw jej efektywność
Jak wygląda współpraca z Twoją firmą?
Prowadzenie bloga firmowego to jedna z metod pozyskiwania klientów. Zachęć ich więc artykułami na temat współpracy z Tobą. Wyjaśnij, jak ona przebiega, co oferujesz lub na jakie efekty mogą liczyć. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, czego się spodziewać i być może pozbędzie się obaw.
Przykład: Jak wygląda rozpoczęcie współpracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne, Jak współpracować z agencją marketingową, żeby odnieść sukces?
Śmiało korzystaj z powyższych pomysłów, ale pamiętaj, że rodzaj postów powinien być dobrany do typu branży i charakteru Twojej firmy. Dzięki temu prowadzenie bloga firmowego będzie łatwe i intuicyjne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: