Prowadzisz w艂asn膮 dzia艂alno艣膰 i chcesz skuteczniej dociera膰 do swoich potencjalnych pracownik贸w o konkretnym profilu? Mo偶e Ci w tym pom贸c marketing rekrutacyjny. Jego celem jest zainteresowanie kandydata ofert膮 pracodawcy. Dodatkowo zmniejsza on ryzyko zwi膮zane z zatrudnieniem niew艂a艣ciwej osoby. Chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na temat marketingu rekrutacyjnego? Koniecznie zapoznaj si臋 z dalsz膮 cz臋艣ci膮 artyku艂u.

Marketing rekrutacyjny – dzia艂ania

Jakie dzia艂ania mo偶na podj膮膰 w ramach marketingu rekrutacyjnego? Wielu decyduje si臋 na prowadzenie p艂atnych kampanii w mediach spo艂eczno艣ciowych takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter. Post ma za zadanie przyci膮gn膮膰 uwag臋 potencjalnego pracownika. Grafiki i copy musz膮 zosta膰 dok艂adnie przemy艣lane. Sukcesem marketingu rekrutacyjnego nie jest bowiem du偶y nap艂yw r贸偶norodnych CV a dotarcie do w艂a艣ciwych kandydat贸w. Do os贸b, kt贸re maj膮 takie kompetencje, jakie potrzebne s膮 w danej firmie. Aby marketing rekrutacyjny by艂 skuteczny musi by膰 odpowiedzialny. Jako pracodawca nie mo偶esz obiecywa膰 potencjalnym pracownikom czego艣, czego nie jeste艣 w stanie im zagwarantowa膰. Osoby poszukuj膮ce pracy wybieraj膮 pracodawc贸w na podstawie tego, czy wierz膮 w ich obietnice. Postaw zatem na autentyczno艣膰 pisz膮c o korzy艣ciach, obowi膮zkach, projektach realizowanych w Twojej firmie czy o atmosferze, jaka panuje w miejscu pracy. Opr贸cz kampanii w mediach spo艂eczno艣ciowych mo偶esz wykorzysta膰 SEO, czyli pozycjonowanie Twojej marki w wynikach wyszukiwania. Je艣li zrezygnujesz z pozycjonowania, potencjalny kandydat mo偶e mie膰 problem z odnalezieniem zak艂adki rekrutacyjnej na Twojej stronie internetowej, gdy偶 b臋dzie znajdowa艂a si臋 ona na dalszych stronach wyszukiwa艅 w Google.

Marketing rekrutacyjny i employer branding

Te dwa obszary s膮 ze sob膮 cz臋sto mylone. Jednak marketing rekrutacyjny i employer branding 艣wietnie si臋 ze sob膮 uzupe艂niaj膮. Czym jest wi臋c employer branding? To dzia艂ania podejmowane przez firm臋, kt贸re maj膮 na celu kreowanie wizerunku marki jako pracodawcy z wyboru. Konkretne miejsce pracy ma by膰 pozytywnie postrzegane przez przysz艂ych, obecnych, a tak偶e by艂ych pracownik贸w. Budowanie wizerunku pracodawcy odbywa si臋 w wymiarze wewn臋trznym oraz zewn臋trznym. Employer branding w przeciwie艅stwie do marketingu rekrutacyjnego zaliczamy do dzia艂a艅 d艂ugoterminowych. Przyk艂adem wewn臋trznego employer brandingu jest mi臋dzy innymi prowadzenie przemy艣lanych proces贸w rekrutacyjnych. Przychylne opinie o firmie, kt贸re uda艂o si臋 zebra膰 na przestrzeni lat dzi臋ki dobremu employer brandingowi s膮 cz臋sto decyduj膮ce w przypadku z艂o偶enia CV przez danego kandydata. EB w wielu firmach jest niestety pomijany. Warto w tym miejscu zaznaczy膰, 偶e marketing rekrutacyjny nie mo偶e istnie膰 bez employer brandingu.

Marketing rekrutacyjny znacznie u艂atwia przeprowadzanie rekrutacji. Pozwala te偶 na docieranie do odpowiednich specjalist贸w z danej dziedziny. Przekonaj si臋 sam! Je艣li nie czujesz si臋 na tyle pewnie, aby dzia艂a膰 samodzielnie w obszarze marketingu rekrutacyjnego, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej.