Internet pozwala sprzedawa膰 i kupowa膰 przer贸偶ne produkty, zasi臋ga膰 rad na ka偶dy temat i sprawdza膰 wiadomo艣ci z ca艂ego 艣wiata. Dzi臋ki mocy Internetu mo偶na te偶 wy艣wietla膰 reklamy swoich produkt贸w i us艂ug by dotrze膰 z nimi do bardzo szerokiej grupy u偶ytkownik贸w. Spo艣r贸d wielu portali internetowych, najwi臋cej mo偶liwo艣ci daj膮 systemy takie jak np. Facebook, kt贸re pozwalaj膮 na tworzenie profesjonalnej kampanii reklamowej na szerok膮 skal臋 i osi膮gni臋cie r贸偶norodnych cel贸w biznesowych.

Cele reklamowe Facebook Ads i ich mo偶liwo艣ci

Facebook daje szerokie mo偶liwo艣ci reklamowe, kt贸re da si臋 dopasowa膰 do indywidualnych potrzeb ka偶dego biznesu. Rozpoczynaj膮c kampani臋 reklamow膮 na tej platformie trzeba przede wszystkim wybra膰 cel swojej kampanii. Cel reklamowy pozwala jasno wskaza膰 do jakich dzia艂a艅 chcesz zach臋ci膰 potencjalnych odbiorc贸w (zobacz, jak analizowa膰 grup臋 docelow膮).

Cele reklamowe na Facebooku ewoluowa艂y na przestrzeni czasu. Stare cele mogli艣my podzieli膰 na 3 g艂贸wne kategorie – 艣wiadomo艣膰, dzia艂anie, konwersja. Ka偶da z tych kategorii posiada艂a cele szczeg贸艂owe. Jaki艣 czas temu dosz艂o do aktualizacji i Facebook przygotowa艂 nowy podzia艂. W efekcie w Mened偶erze Reklam pojawi艂o si臋 6 nowych, bardziej sprecyzowanych cel贸w reklamowych:

殴r贸d艂o: Meta Business Suite

W dalszej cz臋艣ci tego artyku艂u dowiesz si臋 czym si臋 r贸偶ni膮 i jak wybra膰 cel reklamowy kampanii Facebook Ads dla swojej firmy, aby jak najbardziej efektywnie wykorzysta膰 bud偶et reklamowy.

Cel reklamowy „Rozpoznawalno艣膰” – zwi臋ksz 艣wiadomo艣膰 istnienia Twojej marki przy pomocy Facebooka Ads.

Z tego celu korzystaj膮 zazwyczaj firmy, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 i rozpoznawalno艣膰 marki w internecie. Pozwala on na wy艣wietlenie Twojej reklamy szerokiej grupie odbiorc贸w, kt贸ra z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem j膮 zapami臋ta. Cel ten charakteryzuje si臋 bardzo niskim CPM (koszt 1000 wy艣wietle艅 reklamy) w por贸wnaniu do innych cel贸w.

Warto wykorzysta膰 ten cel szczeg贸lnie na pocz膮tku rozwoju Twojego biznesu lub skorzysta膰 z niego zamiast fizycznej reklamy banerowej, gdy prowadzisz dzia艂ania tylko w jednej, konkretnej lokalizacji (wybrane miasto, osiedle, ulica). Dotrzesz w ten spos贸b do maksymalnej liczby os贸b, kt贸re mog膮 by膰 zainteresowane Twoimi us艂ugami lub produktami.

Cel reklamowy „Ruch” – czyli jak po klikni臋ciu reklamy na Facebooku skierowa膰 odbiorc贸w do wybranego miejsca w sieci

Gdy celem kampanii jest „Ruch” mo偶emy kierowa膰 u偶ytkownik贸w do miejsca docelowego (np. strony internetowej, wydarzenia na Facebooku, profilu na Instagramie). Jest to szczeg贸lnie przydatne, gdy chcesz, aby po klikni臋ciu w reklam臋 u偶ytkownik zosta艂 przekierowany na Twoj膮 witryn臋 internetow膮, zapozna艂 si臋 ze szczeg贸艂ow膮 ofert膮 Twojej firmy, wype艂ni艂 formularz kontaktowy lub np. dokona艂 zapisu na newsletter.

殴r贸d艂o: Meta Business Suite

Reklam臋 z celem „Ruch” mo偶emy optymalizowa膰 pod k膮tem wy艣wietle艅 strony docelowej, klikni臋膰 linku, liczby wy艣wietle艅, zasi臋gu, a nawet liczby rozpoczynanych za po艣rednictwem reklamy konwersacji.

Przy korzystaniu z tego typu kampanii musisz zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na jako艣膰 strony docelowej (np. poprawno艣膰 informacji, przejrzysto艣膰 linku, szybko艣膰 艂adowania Twojej strony) oraz poprawn膮 konfiguracj臋 piksela Facebooka, kt贸ry ma kluczowe znaczenie w skuteczno艣ci reklam z tym celem, gdy kierujesz u偶ytkownik贸w w miejsce poza systemem Facebooka.

Cel reklamowy „Aktywno艣膰” – zach臋膰 innych do wej艣cia w interakcj臋 z Twoj膮 mark膮

Reklamy z celem „Aktywno艣膰” pozwalaj膮 pozyskiwa膰 reakcje typu polubienia, komentarze, wy艣wietlenia filmu, konwersje za po艣rednictwem wiadomo艣ci, polubienia strony na Facebooku i tym podobne. Algorytm systemu reklamowego Facebooka b臋dzie stara艂 si臋 dotrze膰 do os贸b z Twojej grupy odbiorc贸w najbardziej sk艂onnych do interakcji.

Cel ten mo偶na wykorzysta膰 do budowania znanego w marketingu „social proof”, czyli spo艂ecznego dowodu s艂uszno艣ci, kt贸ry opiera si臋 na tym, 偶e ludzie przy wyborze i zakupie online sugeruj膮 si臋 opiniami innych. Je偶eli pod Twoimi tre艣ciami znajdzie si臋 wiele przychylnych komentarzy oraz polubie艅 potencjalni klienci b臋d膮 bardziej sk艂onni dokona膰 konwersji.

Cel reklamowy „Kontakty” – pozyskaj leady do swojej firmy

System Facebook Ads za pomoc膮 celu „Kontakty” umo偶liwia firmom zdobycie danych kontaktowych potencjalnych klient贸w. Masz do wyboru pozyskiwanie kontakt贸w za pomoc膮 strony internetowej, formularzy kontaktowych, po艂膮cze艅, wiadomo艣ci a nawet aplikacji mobilnej.

Warto pami臋ta膰, 偶e w kampaniach reklamowych, w kt贸rych konwersj膮 jest pozyskanie leada bardzo wa偶na jest szybka odpowied藕. Im szybsza reakcja ze strony przedsi臋biorstwa tym wy偶sza szansa na domkni臋cie sprzeda偶y.

Cel reklamowy „Promocja aplikacji” – zwi臋ksz liczb臋 instalacji Twojej aplikacji

Cel Promocja aplikacji powsta艂 z my艣l膮 o zwi臋kszeniu liczby instalacji aplikacji poprzez kierowanie odbiorc贸w do witryn sklep贸w Apple App Store lub Google Play Store.

Kampanie zwi膮zane z aplikacjami s膮 jednym z najrzadziej u偶ywanych typ贸w reklam na Facebooku. Najwi臋ksze znaczenie ma tutaj przede wszystkim fakt, 偶e stosunkowo ma艂o firm posiada w艂asn膮 aplikacj臋, kt贸rej mogliby u偶ywa膰 potencjalni lub obecni ju偶 klienci.

Cel reklamowy „Sprzeda偶” – znajd藕 osoby zainteresowane zakupem Twoich produkt贸w lub us艂ug

Kampania z celem reklamowym „Sprzeda偶” zach臋ca potencjalnych klient贸w do dokonania konwersji i pozwala zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w Twojej firmie. Co wa偶ne, Facebook daje mo偶liwo艣膰 wyboru celu konwersji na kt贸rym najbardziej Ci zale偶y – np. wy艣wietlenie zawarto艣ci, dodania produktu do koszyka, finalizacja zakupu lub zakup w sklepie internetowym.

殴r贸d艂o: Meta Business Suite

Zazwyczaj w kampaniach sprzeda偶owych to Ty mo偶esz wybiera膰 produkty lub us艂ugi z oferty, kt贸re chcesz promowa膰. W przypadku e-commerce ciekawym rozwi膮zaniem mo偶e by膰 sprzeda偶 z katalogu, gdzie to algorytm wybiera us艂ug臋 lub produkt, kt贸re wy艣wietl膮 si臋 u偶ytkownikom Facebooka.

Podsumowanie

Nale偶y podkre艣li膰, 偶e nie istnieje jeden, uniwersalny cel reklamowy dla ka偶dego typu dzia艂alno艣ci. Cel reklamy, kt贸ry sprawdzi艂 si臋 w przypadku biznesu Twojego znajomego niekoniecznie sprawdzi si臋 u Ciebie. Warto wybra膰 opieraj膮c si臋 przede wszystkim o analiz臋 Twojego biznesu, bud偶etu reklamowego i mo偶liwo艣ci technicznych.

Potrzebujesz pomocy? W inmarketing wiemy, jak tworzy膰 skuteczne kampanie na Facebooku. Przeanalizujemy Twoje dotychczasowe dzia艂ania reklamowe, pomo偶emy wybra膰 odpowiedni cel i zajmiemy si臋 p贸藕niejsz膮 optymalizacj膮 kampanii.