Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie w branży fitness
Spis treści
W ostatnich latach branża fitness znacząco zyskała na popularności. Po pandemii Polacy zyskali większą świadomość na temat tego, jak ważny jest aktywny styl życia i częściej zaczęli brać udział w zajęciach sportowych, korzystać z siłowni, a także decydować się na pomoc specjalistów – trenerów personalnych, dietetyków i fizjoterapeutów.
Pracując w branży fitness warto wykorzystać ten rosnący trend i zmaksymalizować zyski ze sprzedaży w swojej firmie przy pomocy reklamy na Facebooku i Instagramie. Jesteś właścicielem siłowni, studia treningowego, prowadzisz gabinet dietetyczny lub jednoosobową działalność gospodarczą? W każdym z tych przypadków reklamy mogą Ci pomóc!
Dlaczego warto reklamować się na Facebooku i Instagramie?
Reklama siłowni, gabinetu lub trenera personalnego w internecie to przede wszystkim doskonały sposób na dotarcie do wielu, różnych grup społecznych na podstawie ich płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań oraz stylu życia.
Oto kilka znaczących zalet reklamy na Instagramie i Facebooku, które warto wziąć pod uwagę podejmując decyzję dotyczącą kanałów działań reklamowych.
Reklama w internecie jest tańsza niż reklama tradycyjna
Tradycyjny banner reklamowy wiąże się z większymi kosztami wynikającymi przede wszystkim z konieczności jego produkcji i montażu przez zewnętrzną firmę. W przypadku reklamy online nie ma konieczności podejmowania tych działań. Wystarczy projekt graficzny w odpowiednim formacie oraz dostosowane do Twoich potrzeb copy reklamowe.
Reklama na Facebooku i Instagramie umożliwia większe kontrolowanie budżetu
Gdy wykupujesz banner przy ulicy zazwyczaj konieczna jest umowa, która określa, na jaki czas go wynajmujesz oraz ile zapłacisz za wynajem. Nie masz możliwości rozwiązania umowy, gdy reklama nie jest wystarczająco skuteczna ani nie możesz np. zwiększyć jego rozmiaru, gdy okazuje się, że dobrze sobie radzi.
Zupełnie odwrotnie jest w przypadku reklamy w internecie. Tu w dowolnym momencie możesz zmniejszyć lub zwiększyć budżet, jeśli zajdzie taka potrzeba albo całkowicie wyłączyć reklamę.
Reklama online jest elastyczna i szybka w implementacji
Opublikowanie reklamy w internecie trwa znacznie krócej niż zamieszczenie reklamy tradycyjnej. Przygotowanie plakatów i bannerów przez drukarnię to ok. 4-5 dni roboczych. Do tego musisz doliczyć czas na montaż, wysyłkę materiałów i kwestie związane z wynajmem przestrzeni pod reklamę.
Gdy publikujesz reklamę na Facebooku lub Instagramie nie musisz się o to martwić. Czas od startu konfiguracji kampanii przez specjalistę do momentu jej opublikowania w sieci to w zależności od jej skomplikowania od 10 minut do 3 godzin (łącznie z weryfikacją przez system reklamowy). A jak wiadomo, czas to pieniądz, prawda?
Reklama w internecie pozwala na mierzenie jej skuteczności
W przypadku każdej reklamy, którą publikujesz w internecie, możesz mierzyć jej skuteczność. Mowa tu np. o współczynniku klikalności, koszcie za kliknięcie, wyświetleniach strony docelowej lub liczbie konwersji.
Reklama tradycyjna nie daje Ci takich możliwości. Nie jesteś w stanie zmierzyć interakcji, zakupów dokonanych po jej zobaczeniu ani nawet określić ile osób ją widziało. Niewątpliwie jest to ogromna wada, która utrudnia podejmowanie decyzji dotyczących prowadzenia działań reklamowych i ocenę ich skuteczności.
Reklamę na Facebooku i Instagramie możesz targetować
Wywieszając plakat lub baner na budynku nie masz zbyt dużego wpływu na to, jakie osoby go zobaczą. Z reklamą w internecie jest inaczej. Możesz wybrać wiek, płeć oraz zainteresowania jakie mają mieć odbiorcy twojej reklamy. Dodatkowo, możesz stosować również tzw. remarketing, który pozwoli na dotarcie do osób, które miały już kontakt z twoją firmą. Obie te funkcjonalności w sposób znaczący i pozytywny wpłyną na wyniki i koszt twoich reklam, a ty będziesz mieć pewność, że docierasz ze swoim komunikatem do właściwych osób.
Szczególnie ważne jest to w przypadku tematów bardziej niszowych jak np. zajęcia pole dance, dietoterapia osób z cukrzycą typu I czy rehabilitacja po rekonstrukcji ACL.
Reklamy na Facebooku i Instagramie pozwalają odbiorcom na wejście w interakcję z twoją firmą
W branży fitness bardzo ważne jest budowanie społeczności. Przewagą reklamy online nad reklamą tradycyjną jest przede wszystkim fakt, że klienci mogą wejść z nią w interakcję np. zostawiając polubienie lub komentarz, przechodząc bezpośrednio na stronę firmy na Facebooku lub pisząc wiadomość prywatną.
W reklamach tradycyjnych interakcja w postaci odwiedzin strony na Facebooku i wiadomości są zdecydowanie rzadsze ze względu na dłuższą drogę klienta do podjęcia tego typu działania.
Jak reklamować swoje usługi i produkty w branży fitness?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność czy dużą, wieloosobową firmę musisz znać kilka podstawowych zasad dotyczących promocji swoich usług lub produktów w internecie.
Po pierwsze – skup się na korzyściach, jakie oferujesz. Reklama siłowni, dietetyka czy trenera personalnego powinna koncentrować się na tym, jak możesz pomóc swojemu potencjalnemu klientowi i co zyska dzięki temu, że zakupi Twoje usługi lub produkty.
Nie przekazuj zbyt wielu informacji – staraj się, aby copy i teksty na grafikach były krótkie i zwięzłe. 99% odbiorców nie przeczyta reklamy składającej się z kilku akapitów.
Po drugie wybierz swoją niszę i wyróżnik. Jeżeli jesteś trenerem, dietetykiem lub fizjoterapeutą to na pewno istnieje dziedzina, w której szczególnie dobrze się czujesz. Skup się na niej targetując reklamę (pisząc copy i tworząc grafikę również). Zdecydowanie lepiej zadziała konkretny komunikat pokazany węższej grupie osób niż bardzo ogólny zaprezentowany zbyt szeroko.
Bardzo ważne w kontekście reklamowym jest umiejętne wykorzystanie remarketingu, czyli grup osób, które już wcześniej miały kontakt z Twoją firmą (np. wcześniejsza wizyta na stronie internetowej, stronie na Facebooku, obserwowanie w social mediach lub dodanie produktu do koszyka). Grupy te są zdecydowanie bardziej podatne na podjęcie działania po zobaczeniu wszelkiego rodzaju kampanii, więc ich wykorzystanie pomoże Ci zwiększyć efektywność Twoich reklam, a co za tym idzie przychody w firmie.
W kontekście remarketingu istotne jest również to, by posiadać odpowiednio skonfigurowany piksel Facebooka oraz API, które pozwolą na mierzenie aktywności użytkowników na Twojej stronie internetowej.
Na co uważać? Ważna wiadomość dla fizjoterapeutów
Przed rozpoczęciem prowadzenia kampanii reklamowej, aby uniknąć problemów związanych np. z odrzuceniem reklamy, warto sprawdzić zasady zamieszczania reklam w serwisie Meta. Więcej dowiesz się tutaj.
Oprócz zasad Facebooka dodatkowe ograniczenia powinni respektować fizjoterapeuci, którzy (zgodnie Ustawą z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych) nie mogą publikować reklam, które zachęcałyby do zakupu lub kreowały popyt na ich usługi. Reklama fizjoterapeuty może mieć wyłącznie charakter informacyjny. Zabronione jest np. pisanie o skuteczności terapii w Twoim gabinecie, jakości sprzętu i informowanie o wyjątkowo niskich cenach, promocjach czy zniżkach na zabiegi.
W reklamach w branży fitness trzeba również uważać na praktyki dyskryminacyjne, takie jak piętnowanie otyłości, reklamy poruszające tematy zaburzeń odżywiania, takich jak bulimia i anoreksja oraz reklamy suplementów diety i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia medycznego.
Reklama w branży fitness – klucz do sukcesu?
Podsumowując, w dobie rosnącej świadomości na temat zdrowego stylu życia, branża fitness w Polsce przeżywa swój złoty okres. Kluczowym elementem wykorzystania tego trendu jest efektywne korzystanie z reklamy cyfrowej, zwłaszcza na platformach, takich jak Facebook i Instagram.
Dzięki niskim kosztom, elastyczności, precyzyjnemu targetowaniu oraz możliwości interakcji z klientem, reklama online staje się istotnym narzędziem w promowaniu usług związanych z fitnessem i szeroko pojętym zdrowym stylem życia. Pamiętać należy jednak o zgodności z przepisami prawnymi, szczególnie w branżach regulowanych, takich jak fizjoterapia oraz o dobrych praktykach marketingowych, które sprawdzają się również w wielu innych branżach.
Aby jak najlepiej wykorzystać budżet w reklamie klubu fitness, gabinetu lub studia treningowego, zawsze możesz skorzystać z usług naszej agencji marketingowej. Dedykowany specjalista pomoże Ci znaleźć najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy, a także umiejętnie przeanalizuje wyniki i wyciągnie wnioski z wdrożonych działań. Skontaktuj się z nami i zobacz, jak skuteczna reklama może przyczynić się do wzrostu Twojego biznesu.