Za nami kolejny miesiąc pełen zmian i nowinek w social media. Lipiec zaowocował w świeżutkie funkcje w aplikacji Instagrama, nowe możliwości sprzedażowe, a także rozwinięcie kilku opcji wspierających rozwój społeczności na Facebooku.

Sprawdźcie, co nowego zadziało się w ciągu ostatnich 30 dni w social media!

Nowe opcje Instagrama

Większa kontrola nad komentarzami

W maju Instagram wprowadził dodatkowe funkcje moderacji komentarzy pod postami. Wtedy skupili się na zbiorowym usuwaniu i kontroli słów używanych przez użytkowników, żeby ograniczyć hejtu na platformie (więcej na ten temat przeczytacie tutaj – Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2020).

Z kolei nowa funkcja skupia się bardziej na pozytywnych komentarzach – właściciel konta będzie mógł je przypiąć, tak aby pojawiały się nad pozostałymi.

Źródło: Twitter, https://twitter.com/instagram/status/, stan na 06.08.2020

Więcej Insta Story 

Relacje na Instagramie jakiś czas temu zrobiły się tak popularne, że niemal “wygryzły” Snapchat. Część z nas skupia się na nich nawet bardziej niż na przeglądaniu aktualności. W związku z tym, Instagram już od jakiegoś czasu pracował nad tym, aby bardziej je uwidocznić. W maju niektórzy użytkownicy otrzymali do testów wersję z dwoma rzędami Insta Stories, a teraz twórcy rozwijają ten pomysł – dosłownie. Dwurzędowa sekcja, po kliknięciu, ma mieć możliwość rozwinięcia na cały ekran, tak żeby można było zobaczyć wszystkie dodane przez obserwowanych użytkowników relacje.

social media - instagram
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-testing-a-full-screen-stories-display-as-stories-usage-continu/580941/, stan na 06.08.2020

E-commerce w aplikacjach

Rozwój sklepów wewnątrz Instagrama

Instagram już jakiś czas temu był rozwijany pod względem zakupów. W poprzednich miesiącach pojawiły się nowe możliwości oznaczania produktów, sprawdzania ich ceny i przekierowywania użytkowników bezpośrednio na stronę, z możliwością zakupu (o tym przeczytacie tu – Co nowego w mediach społecznościowych? Czerwiec 2020).

Teraz twórcy idą krok dalej i chcą zatrzymać cały ruch w swojej aplikacji. Możliwe będzie przejście całego procesu zakupowego bez wychodzenia z platformy – łącznie z płatnością.

Źródło: Facebook, https://www.facebook.com/, stan na 06.08.2020

Co więcej, w najbliższym czasie ikona sklepu ma się pojawić w pasku zadań, tak żeby było możliwe dostanie się do nich jednym kliknięciem.

Źródło: https://wersm.com/instagram-rolls-out-instagram-shop-section-in-explore/, stan na 06.08.2020

Dodatki do zakupów

W związku ze sporym rozwojem e-commerce na swoich platformach Facebooka, wdrożone zostaną nowe możliwości w reklamowaniu. Przy wyborze źródeł, z których reklamy mają wyszukiwać potencjalną grupę odbiorców, będzie można znaleźć “Zakupy” w źródłach Facebooka. 

Źródło: Facebook, https://www.facebook.com, stan na 06.08.2020

Na czym ma to polegać? 

Facebook będzie miał dostęp do informacji o tym, kto był na stronie zakupu, jakie produkty oglądał i jakie kupił. Jest to świetna opcja do wykorzystywania w reklamach – portal chce się z nami tymi informacjami poniekąd podzielić. Dlatego przy wyborze “Zakupów”, będzie można zdecydować czy chcemy, aby:

  • Nasze reklamy trafiały do klientów, którzy tylko oglądali nasze produkty, 
  • Do tych, którzy dodali je do koszyka, 
  • Tych, którzy są w posiadaniu któregoś z nich.

Statystyki mówią, że takie rozwiązania mogą przynieść ponad 70% konwersji!

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-custom-audience-creation-options-based-on-shopping-activity/, stan na 06.08.2020

Social media naprzeciw społecznościom

Twórcy Facebooka mówią, że ich celem jest dawanie ludziom możliwości budowania relacji, społeczności i sprawiania, że odległość nie ma znaczenia. Z sukcesem realizują więc swoją misję wprowadzając kolejne funkcje, umożliwiające lepsze porozumiewanie się i nawiązywanie kontaktu. 

Facebook uczy

Żeby tworzyć zgraną społeczność, trzeba coś o tym wiedzieć. Dlatego Facebook uruchomił serię darmowych kursów e-learningowych, które skupiają się na różnych aspektach zarządzania grupą ludzi. 

Na razie na platformie dostępnych jest 5 kursów w tym zakresie, ale twórcy już zapowiadają kolejne, dlatego warto trzymać rękę na pulsie.

Źródło: https://www.facebook.com, stan na 06.08.2020

Nowy wygląd funpage’y

Facebook zauważył, że w czasie pandemii wiele znanych osób i firm kontaktowało się ze swoimi fanami właśnie przez fanpage na Facebooku – to była główna forma ich komunikacji. Dlatego postanowił skupić się na profilach publicznych i udoskonalić je. Twórcy portalu chcą zwrócić uwagę na to, co właściciel strony ma do przekazania i kim jest, a także uwidocznić te informacje. W związku z tym, więcej miejsca zajmować będą zdjęcia czy bio. 

Dodatkowo, według projektów ma zniknąć przycisk “like” i liczba polubień strony. Zamiast tego skupią się na liczbie obserwujących. 

social media - facebook
Źródło: https://wersm.com/facebook-tests-a-new-design-for-pages-without-the-like-count/, stan na 06.08.2020

Social media – konkurencja dla YouTube

Facebook Watch może zacząć rosnąć w siłę. Dzięki współpracy z takimi gigantami, jak Warner Music Group, Sony Music Group czy Universal Music Group, twórcy Facebooka umożliwiają producentom i artystom muzycznym udostępnianie oficjalnych klipów bezpośrednio na portalu.

Ich celem jest stworzenie całej muzycznej społeczności, z wieloma możliwościami:

  • Oczekiwanie na premiery na żywo, 
  • Komentowanie i udostępnianie utworów, 
  • Dołączanie do specjalnie utworzonych grup fanów artystów, 
  • Tworzenie i słuchanie playlist.

Wszystko po to, by połączyć artystów i ich fanów na jednej platformie.

social media - facebook
Źródło: https://about.fb.com/news/2020/07/music-videos-on-facebook/, stan na 06.08.2020

Pokoje na żywo

Wprowadzone niedawno Messenger Rooms zjednały sobie wielu fanów. Ta opcja umożliwia połączenie wideo nawet 50 osobom przez aplikację Messenger (więcej o tym w artykule Co nowego w mediach społecznościowych? Kwiecień 2020 ).

A teraz taką konferencję będzie można transmitować na żywo! To kolejny sposób na zaangażowanie nieograniczonej społeczności, bez względu na to, czy to spotkanie klubu książki czy zajęcia fitness – piszą twórcy Facebooka.

social media
Źródło: https://about.fb, stan na 06.08.2020

Znajdź pracę na LinkedIn

LinkedIn wychodzi naprzeciw ludziom, którzy w czasie pandemii stracili pracę. Przy edycji profilu pojawiły się nowe opcje, dzięki którym można teraz dodać część profilu “Szukam nowej pracy”. Mamy wtedy możliwość określenia swoich preferencji – stanowisko, lokalizację, termin rozpoczęcia pracy i typ umowy.

Po uzupełnieniu tych informacji możemy zdecydować, komu ma wyświetlać się nasz profil. Mogą to być tylko rekruterzy, ale może to być również cała społeczność LinkedIna. Jeśli zdecydujemy się na nieograniczenie tych informacji, możemy nawet dodać okładkę na zdjęcie profilowe dającą jasno znać, że jesteśmy #OpenToWork. 

Źródło: https://wersm.com/linkedin-introduces-opentowork-profile-photo-frame/, stan na 06.08.2020

Dzieje się w mediach społecznościowych. Lubimy to! Już czekamy na kolejne zmiany, o których damy Wam znać za miesiąc. 

A w oczekiwaniu, chętnie dowiemy się, które nowości podobają Wam się najbardziej i z których na pewno skorzystacie? Dajcie znać w komentarzu!