Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2020
Spis treści
Maj to kolejny miesiąc wielu zmian w mediach społecznościowych. Pojawiło się kilka usprawnień i aktualizacji, a wiele wprowadzonych funkcji wciąż łączy się z pandemią panującą na całym świecie. Facebook cały czas pracuje nad tym, aby umożliwić nam jak najlepszy kontakt między sobą oraz nad tym, żeby móc wspierać innych.
Ulepszenia w mediach społecznościowych
- Nowy wygląd Facebooka, to już nie tylko testy dla wybranych użytkowników. Założyciele deklarują, że nowa strona jest dużo bardziej zoptymalizowana, łatwiej w niej znaleźć to, czego potrzebujemy, a do tego możemy pozwolić odpocząć naszym oczom używając ciemnego motywu!
- Niezmienny pozostaje wygląd Messengera, jednak aplikacja ma być aktualizowana w kontekście łatwiejszego użycia, szczególnie w biznesie. Uproszczone zostało przede wszystkim przełączanie się między kontem prywatnym, a firmowym.
Co więcej, pojawi się także wtyczka Messengera na stronę internetową, którą firmy będą mogły w prosty sposób zainstalować właśnie na swoich stronach! Umożliwi ona rozpoczęcie rozmowy z przedsiębiorstwem już w tym kanale i kontynuowanie jej za pośrednictwem aplikacji Messengera. Wtyczka pozwoli również rozpocząć rozmowę z firmą tym osobom, które nie posiadają konta na Facebooku. Z końcem miesiąca mają rozpocząć się testy, a my z niecierpliwością czekamy na rezultaty.
- Instagram nie pozostaje w tyle i również się ulepsza! Udostępnił nowe narzędzie do moderacji komentarzy pod zdjęciami na profilu. Daje ono możliwości zbiorowego usuwania komentarzy, blokowania lub banowania użytkowników, czy nawet regulacji słów kluczowych, po których Instagram automatycznie będzie usuwał komentarz.
Zmiany dotyczą także ustawień prywatności w kontach osobistych. Dotychczas mieliśmy możliwość zablokowania widoczności postów osobom, które nie są naszymi obserwatorami. Teraz możemy również ograniczyć możliwość oznaczania nas na zdjęciach przez innych użytkowników.
Wprowadzone zmiany są częścią projektu, który Instagram ciągle ulepsza. Ma on na celu zmniejszenie internetowego hejtu i sprawienie, że użytkownicy poczują się na platformie bardziej bezpiecznie.
Więcej możliwości w transmisjach na żywo!
- Live’y w parach nie są możliwe już tylko na Instagramie – Facebook również wprowadził taką funkcję. Możemy teraz prowadzić transmisję w dwie osoby, bezpośrednio na platformie.
- Do tej pory nie wszyscy jednak mogli korzystać z klasycznych transmisji, a co dopiero tych dwuosobowych, ze względu na słabe łącze internetowe.
Teraz już nie musicie mieć świetnego internetu! Facebook wprowadza możliwość wyłączenia obrazu, a transmisję można po prostu wysłuchać. W planach jest też utworzenie specjalnego, darmowego numeru telefonu, pod którym będzie można słuchać transmisji.
- Dodatkowo opcja live będzie dostępna w wydarzeniach, co daje nowe możliwości – dzięki temu będą się one mogły odbywać się online! Specjalny tryb umożliwia też umiejscowienie w wydarzeniu panelu live, gdzie użytkownicy biorący udział w wydarzeniu będą mogli oglądać transmisję.
- Transmisje na żywo na Instagramie również zostały rozbudowane. Do tej pory live był aktywny tylko w jego trakcie, a następnie znikał i nikt nie mógł już do niego wrócić. Teraz możemy zapisywać prowadzone transmisje i dodawać do IGTV, tak żeby każdy mógł obejrzeć je ponownie.
- Pojawiły się także dodatkowe opcje finansowe, aby wspomóc instagramowych twórców. Wprowadzono możliwość wsparcia twórcy, który prowadzi transmisję, poprzez zakup specjalnej etykietki, pojawiającej się obok naszej nazwy, mówiącej o tym, że wspieramy danego twórcę.
- Od teraz użytkownicy mogą też dodawać reklamy w IGTV! Podczas transmisji wyświetlać się będzie krótka, 15 sekundowa reklama, z której właściciel konta ma mieć dodatkowe profity.
E-commerce wewnątrz Facebooka i Instagrama
- Jedna z najnowszych rewelacji to zakupy na Facebooku i Instagramie. To świetna opcja, która pozwala na proste otwarcie sklepu internetowego wewnątrz aplikacji. Każdy ma możliwość wybrania produktów z katalogu, a potem spersonalizowania wyglądu sklepu – a to wszystko całkowicie za darmo! Użytkownik-klient będzie miał możliwość przejścia przez cały proces zakupu w samej aplikacji, włącznie z płatnością. Docelowo Facebook zamierza wprowadzić także reklamy automatycznie generowane na podstawie sklepu.
- Będą możliwe zakupy także w trakcie prowadzenia transmisji! Wiele sklepów promowało w ten sposób swój asortyment już od dłuższego czasu. W związku z tym, Facebook ogłosił, że zamierza wprowadzić specjalny przycisk, który będzie kierował klientów do odpowiedniego, pokazywanego w rzeczywistym czasie, produktu. W ten sposób zainteresowany może bezpośrednio z transmisji przejść do zakupu.
Jeszcze więcej wsparcia w mediach społecznościowych
Wprowadzono jeszcze jedno działanie wspierające biznes w czasie kryzysu.
Instagram udostępnia nową naklejkę – “Wspieraj małe firmy”. Można ją dodać do swojego story i oznaczyć mały biznes, który chcemy wspomóc. Dzięki temu, relacja z taką naklejką pojawi się w jednym zbiorczym katalogu stories, gdzie możliwe będzie zobaczenie innych firm wspieranych przez obserwowane osoby.
Facebook również wprowadził opcję wspierającą małe biznesy. Powstała specjalna zakładka, w której możemy sprawdzić jakie lokalne, małe firmy znajdują się w pobliżu, a przedsiębiorstwa będą mogły dodawać wpisy, które wyświetlą się użytkownikom w pobliskich lokalizacjach. Niebawem takie posty będziemy mogli zobaczyć także w aktualnościach lub zapisać się na cotygodniowe powiadomienia.
Maj przyniósł ogrom zmian i ulepszeń. Niektóre z nich spowodowane są prawdopodobnie pandemią i kryzysem. Jednak wprowadzane rozwiązania nie będą przydatne tylko obecnie, ale także w przyszłości. Pandemia wzbudziła w wielu z nas chęć wsparcia i pomocy innym, co widać w zmianach w internecie.
Przeczytaj także nasz poprzedni artykuł z tej serii: Co nowego w mediach społecznościowych? Kwiecień 2020
Czy w kolejnych miesiącach coś się zmieni w mediach społecznościowych? Sprawdzajcie na bieżąco!