Co nowego w mediach społecznościowych? Październik 2019.
Spis treści
Co nowego w funkcjonowaniu głównych mediów społecznościowych? Jakie zmiany nas czekają, jakie tematy ostatnio były na topie, i które kampanie wywołały efekt wow? Wszystkiego dowiecie się w krótkim podsumowaniu minionego miesiąca! Zapraszam do lektury 🙂
Zaczynamy od największej platformy społecznościowej, czyli giganta Facebooka.
Nie od dziś można zauważyć, że Mark Zuckerberg chce “przejąć cały Internet” i publikować wszystko za pomocą swojej aplikacji… Pracuje właśnie nad kolejnym krokiem w tym celu.
Facebook rozpoczął kolejne testy nowej sekcji – Facebook News, która ma dostarczać newsy ze świata polityki, ekonomii, sportu, biznes etc. Newsy do tej zakładki mają być dodawane i moderowane przez prawdziwych dziennikarzy, dzięki czemu informacje i newsy będą autentyczne i zweryfikowane. Może to zapobiec rozprzestrzenianiu się fake newsów, które czasem możemy dostrzec przewijając feed na Facebooku. Sekcja zapowiadana jest od dawna, ale póki co ma być ona testowana w kilku wybranych miastach w Stanach Zjednoczonych.
Kliknij w zdjęcie żeby zobaczyć źródło:
Przy okazji łapcie świeżutki news sprzed kilku dni
Facebook zmienia logo! A dokładniej chodzi o korporację Facebook, Inc., która posiada kilka aplikacji, takich jak m.in. Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram, Oculus, Libra czy Workplace by Facebook. Więcej dowiecie się tutaj
A co nowego na Instagramie?
W ostatnim czasie uruchomił on swój komunikator – Threads. Jak opisują twórcy – aplikacja została stworzona w celu szybszej komunikacji i przesyłania bezpośrednich wiadomości z poziomu aparatu. Threads to samodzielna aplikacja zaprojektowana w celu utrzymania kontaktu z grupą tzw. ,,Bliskich znajomych’’. Jeśli nie macie jeszcze skonfigurowanej listy możecie ją utworzyć bezpośrednio w aplikacji zaraz po jej instalacji. Dodatkową dostępną opcją w aplikacji jest ustawianie statusu, który informuje Waszych znajomych między innymi o tym, co aktualnie robicie. Brzmi znajomo, prawda? Kiedyś coś podobnego było na Gadu-Gadu. Pamiętacie? 😉 Jednak tym razem idziemy o krok, a nawet kilka do przodu i to aplikacja sama na podstawie Waszej aktywności poinformuje znajomych, że jesteście zajęci, czy też o tym, że macie niski poziom baterii i może Wam zaraz rozładować się telefon. Czy ten dodatek do aplikacji Instagram, gdzie kontaktujemy się od dawna ze znajomymi poprzez Direct Messages jest faktycznie potrzebny i będzie na niego popyt? Zobaczymy 🙂 Dacie mu szansę? Osobiście raczej odpuszczę.
A o jakim temacie i o jakich kreacjach ostatnio się w social mediach mówiło? Już odpowiadam!
W ostatnim tygodniu wirtualny (i nie tylko!) świat żył tematem Halloween. Zaskakujące kostiumy, makijaże i imprezy influencerów były mocno zauważalne w mediach społecznościowych, ale jak na to wydarzenie zareagowały marki? Przed Wami kilka najciekawszych, według mnie, kreacji tego roku.
Na początek – moją największą uwagę w tym roku przykuła niestandardowa akcja KFC Polska. Byliście kiedykolwiek w escape roomie? Jak wrażenia? A może by tak wejść do wirtualnego pokoju? Taką okazję stworzyło KFC swoim fanom na Instagramie. Za pomocą Instastories marka zaprosiła odbiorców do halloweenowej zabawy. Cała akcja polegała na wydostaniu się w ciągu 24 godzin z tajemniczego escape roomu za pomocą poprawnych odpowiedzi na pytania. Do wygrania były nie byle jakie nagrody, bo projektor, 3-miesięczna subskrybcja Netflixa (a nie oszukujmy się – każdy kocha Netflixa), czy też vouchery do wykorzystania w restauracji. Bardzo oryginalny i innowacyjny sposób na organiczne zaangażowanie fanów, czyż nie? Takie akcje szanuję 🙂
Po zeszłorocznym burgerze, po którym klienci mieli mieć koszmary, w tym roku Burger King także nie zawiódł! Marka wprowadziła do oferty na jeden dzień (31.10) halloweenową wersję kultowego burgera – ,,Ghost Whooper’’. Próbowaliście? 🙂
Akcja całkiem fajna, jednak w tym roku to kampania KFC wygrała w tym pojedynku.