Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku?
Jest to bardzo ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.
Może to być ciekawa forma wizualna, np. panoramiczne tło, design, który z każdym kolejnym kafelkiem łączy się w spójną całość, przechodzące kolory… co tylko chcecie! Sky is the limit 😉 Możecie w ten sposób pokazać różnorodność oferty lub wytłumaczyć jakieś zjawisko poprzez pewnego rodzaju etapy. Jest to też ciekawa forma sprzedażowa – wykorzystanie linkowania do poszczególnych produktów pozwala na łatwe przekierowywanie odbiorców.
Pamiętajcie, że:
- Może być max 10 kafelków;
- Na samym końcu można dodać logo;
- Preferowane są wymiary: 1080 x 1080.
Jak stworzyć post karuzelowy?
Obecnie tworzenie posta karuzelowego nie jest najprostsze i wymaga podstawowej znajomości poruszania się w Menedżerze reklam. Tworzymy po prostu reklamę karuzelową, którą następnie publikujemy na stronie. Jeśli zależy nam tylko i wyłącznie na organicznym poście, wyłączamy reklamę i gotowe 😉 Mamy tutaj sporo możliwości – możemy dodać nagłówek, opis czy też przycisk. Aby skorzystać z tej opcji, musicie mieć stworzonego Business Managera i podpiętą do niego stronę.
- Wchodzimy na naszego Menedżera reklam.
- Następnie należy stworzyć kampanię z celem ,,Ruch’’. Klikamy więc w zielony przycisk ,,Utwórz kampanię’’, a następnie wybieramy odpowiedni cel.
- Wybieramy poziom optymalizacji budżetu – pełna dowolność. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy będzie to poziom kampanii czy zestawu reklam
- Ustalamy budżet na minimalnym poziomie (niech to będzie 5 zł dziennie, jeśli to budżet dzienny) i określamy harmonogram wyświetlania reklamy (bez znaczenia w przypadku wykorzystania jedynie do publikacji postu).
- Tworzymy grupę odbiorców zgodną z naszą grupą docelową (nawet jeśli wyłączymy kampanię, możemy do niej wrócić i wykorzystać w reklamie!)
- Wybieramy umiejscowienia oraz sposób wyświetlania i optymalizacji.
- Przechodzimy do poziomu kreacji i wybieramy interesujące nas konto na Facebooku oraz Instagramie.
- Wybieramy format reklamy karuzelowej.
- Dodawaj karty karuzeli – wybieraj grafiki, twórz nagłówki oraz kieruj swoich odbiorców w konkretne miejsca na Twojej stronie przez podanie adresu URL danej karty. Ile kart, tyle możliwości. Warto różnicować URL.
- Wybierz kolejność wskazywania kart karuzeli – jeśli zależy Ci na kolejności, nie zaznaczaj opcji nr 1, która wyświetli najlepiej klikane opcje z kart. Gdy Twoja karuzela tworzy historię, chcesz ją pokazywać w takiej kolejności, jak było to zaplanowane.
- Wklej przygotowane copy (tekst) na reklamę.
- Wybierz odpowiednie wezwanie do działania (CTA). Możesz także pominąć dodawanie CTA i zostawić miejsce przycisku puste. Ma to zastosowanie, gdy chcesz uwydatnić stworzone nagłówki lub sprawić, by wyświetlały się one w całości mimo dużej liczbie znaków.
- Kolejnym krokiem jest opublikowanie reklamy. To bardzo proste – jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, reklama przejdzie do etapu weryfikacji po kliknięciu w zielony przycisk “Opublikuj”. Jednak mówimy tutaj o tworzeniu posta organicznego, który będzie opublikowany na Waszej stronie na Facebooku. Należy zatem wyłączyć reklamę za pomocą suwaka i przejść do kolejnych kroków, które opisujemy poniżej.
- Następnie wejdź na Twojego Menedżera Firmy.
- Kliknij w kropeczki. Gdy rozwinie się widok, kliknij w ,,Posty na stronie’’. Jeśli nie znajdziecie tej możliwości w skrótach, to przewińcie niżej, na pewno tam będzie 😉
- Następnie kliknij w ,,Posty reklamowe’’ i wyszukaj karuzelę.
- Kliknij na post, następnie ,,Działania’’ i publikuj, bądź planuj karuzelę.
- Teraz możecie wyłączyć reklamę!
Gotowe 😉
Nie macie pomysłu, jak może wyglądać Wasza karuzela? Zainspirujcie się! Oto ciekawe przykłady wykorzystania tego formatu posta na Facebooku: